Ads 468x60px

Jumaat, 8 April 2011

Soalan drama Malam Ini Penyu Menangis

TAJUK: Huraikan Huraikan Citra Wanita Berdasarkan Watak Cik Lijah?..
                                             
q   Seorang yang setia kepada suami
     Sepanjang perkhawinan Cik Lijah dan J.M Aziz mereka telah menghadapi pelbagai dugaan,namun Cik Lijah tetap setia dengan suaminya .Contohnya Cik Lijah tidak pernah berpaling tadah walaupun suaminya menghidapi penyakit kusta.
q   Seorang yang peyayang terhadap keluarga
     Semasa J.M AZIZ diserang penyakit kusta sehingga menjadi buta ,Cik Lijah sanggup  menjaga suaminya seorang diri.Contohnya ialah Cik Lijah sanggup mengambil upah menjahit dan membuat badang buluh untuk menambah pendapatannya.
Cik Lijah bahagia dengan suaminya sehinggalah mereka tua.Kejayaan rumahtangganya  adalah berkat kesabaran yang dimiliki oleh Cik Lijah dalam menharungi kehidupan bersama suami nya.Contohnya J.M AZIZ (suami kpd Cik Lijah )yang telah menghidap penyakit kusta.
q    Seorang yang tabah dalam mengharungi cabaran dalam kehidupan
Cik Lijah tabah menghadapi cabaran dalam kehidupan , sanggup menjaga suaminya yang berpenyakit kusta dan dalam  masa yang sama ,Cik lijah berusaha mencari rezeki tambahan demi menyara kehidupan keluarga.Contoh Cik lijah  sanggup mengambil upah  menjahit dan  membuat badang buluh demi menyara keluarganya  .
                               

Tiada ulasan:

Catat Ulasan